Zajęcia dla klasy III. Uczniowie podczas zajęć oglądają różnej wielkości dyn... [
więcej]
Scenariusz zajęć dla klasy trzeciej Temat: Zanieczyszczenie i ochrona atmosfery, hydrosfery i litosfery. Cel ogólny: Poznanie przyczyn i następstw zanieczyszczeń atmosfery hydrosfery i litosfery oraz sposobów zapobiegania im.... [
więcej]
Dzieci śpiewają piosenkę pt Uliczne sygnały, następnie oglądają duże plansze przedstawiające różne sytuacje na drodze, uczniowie wybierają te , które ich zdaniem pokazują prawidłowe poruszanie się po drogach, uzasadniają sw... [
więcej]
Zadanie Do jednoczesnego ścinania i zbierania zboża służy – podkreśl właściwą odpowiedź: a) żniwiarka c) siewnik b) kombajn ... [
więcej]
Scenariusz montażu słowno – muzycznego wystawionego na zakończenie projektu o tym samym tytule. Scenariusz można wykorzystać z okazji Dni Lasu i Zadrzewień przypadających w dniach 1 – 7 czerwca.Edyta Nowak „Nie było nas, był l... [
więcej]
Konspekt zajęć biologii (lub zajęć koła biologicznego, ekologicznego) prowadzonych metodą projektu uczniowskiego. Głównym celem zajęć jest poszerzenie wiedzy o drzewach pochodzącej z różnych dziedzin, nie tylko z kręgu nauk przyrodn... [
więcej]
W tej pracy zajmę się chemicznymi zanieczyszczeniami odprowadzanymi do naszych wód. Woda w... [
więcej]
POTWIERDZENIE Przeprowadzenia szkolenia dla zespołu matematyczno-przyrodniczego „Dysleksja rozwojowa u dzieci w świetle reformy szkolnictwa” W dydaktyce często stosuje się zwrot „uczniowie ze ... [
więcej]
ZAJĘCIA Z UDZIAŁEM PIELĘGNIARKI PANI BARBARY BULSKIEJ 23 kwietnia 2004 roku przeprowadziłam zajęcia na temat „Nie przyjaźnię się z pasożytami” i „Choroby zakaźne – różyczka” z udziałem p. Barbary ... [
więcej]
ZAJĘCIA UTRWALAJĄCE Z UDZIAŁEM PIELĘGNIARKI PANI BARBARY BULSKIEJ Obserwując uczniów klasy IV b w ciągu całego roku szkolnego wywnioskowałam , iż zachowanie wymaga szczególnego uświadomienia potrzeb higienicznych... [
więcej]
ZAJĘCIA W TERENIE PRZYRODA Z JĘZYKIEM POLSKIM Znając stosunek uczniów do nauki w terenie i mając możliwość odbycia zajęć na temat życia i twórczości Zygmunta Krasińskiego w Muzeum w Złotym Potoku, gdzie po... [
więcej]
SCENARIUSZ ZAJĘĆ Hasło programowe : Rola roślin i zwierząt w procesach uwalniania tlenu i syntezy dwutlenku węgla. Temat lekcji : Jak odżywiają się rośliny. Metody pracy : Pogadanka ,doświadczenia, obserwacja bezpo... [
więcej]
Celem było nabycie umiejętności : - towarzyszenia dziecku w rozwoju , - poznawania jego potrzeb , - komunikowania się i radzenia sobie w sytuacjach trudnych . Należy uświadomić rodziców , iż „D... [
więcej]
Eksperymentowanie z własnym mózgiem jest niebezpieczne. Żyjemy w świecie , w którym panuje współzawodnictwo. Upośledzenie mechanizmów przetwarzania i zapamiętywania informacji stawia nas w gorszej sytuacji od innych .!!!!!! To ... [
więcej]
Karta pracy dla zespołu SPOTR TO ZDROWIE Napisz opowiadanie na temat: aktywności ruchowej, ekologii, spędzania wolnego czasu i profilaktyki wykorzystując poniższe słowa. SPOTR TO ZDROWIE Pamiętaj, że kolejne zdanie ma rozpoczyna... [
więcej]
Test wiadomości o zdrowiu i higienie dla ucznia klasy pierwszej gimnazjum Płeć- podkreśl właściwe: Chłopiec Dziewczyna 1. W jaki sposób szerzą się choroby zakaźne? .......................... [
więcej]
Test wiadomości o zdrowiu i higienie dla ucznia klasy pierwszej gimnazjum Płeć- podkreśl właściwe: Chłopiec Dziewczyna 1. Dlaczego brud na skórze może być groźny dla zdrowia? …………………………………….……... [
więcej]
Karta pracy Wyrazy z lukami: drzewa, owoce, warzywa i las I. Wpisz w luki brakujace literki. Przeczytaj i zapisz poniżej wyrazy, które powstały po połączeniu kolejnych liter. Zadanie 1 _rzewa, _kologia, ś_ierk, ściółk_, pia_ek,... [
więcej]
LekcjaTemat: Akcja – segregacja CZĘŚĆ PIERWSZA1. Cele lekcji:I Poziom wiadomościA. Zapamiętanie wiadomościUczeń potrafi- zdefiniować termin recykling, cel recyklingu, surowiec wtórny, selektywna zbiórka- wymienić korzyści wynikają... [
więcej]
Na poprzedniej lekcji dzieci dostały zadanie domowe: w grupach od 2 do 4 osób miały wykonać plakaty o każdej planecie i o Słońcu. Na plakatach mają być podstawowe informacje o planecie (odległość od Słońca, okres obiegu wokół S... [
więcej]
KONSPEKT Dział programu : ŻYWNOŚĆ I ŻYWIENIE Temat : Czy wiesz co jesz ? Skażenie żywności a zdrowie. ZAKRES TREŚCI : 1. Chemiczne dodatki w żywności i ich wpływ na zdrowie konsumentów 2. Chemiz... [
więcej]
KONSPEKT Dział programu : Rozmnażanie się i rozwój organizmów Temat : Rozmnażanie wegetatywne roślin ZAKRES TREŚCI : Rozmnażanie bezpłciowe roślin: podział, fragmentacja, kłącza, rozłogi, bulwy, cebule, sadzonki, rozmnaz... [
więcej]
Nieustannie w naszej diecie wynajdowane są przez uczonych nowe trucizny… Wraz z wiarą w zioła umiera coś więcej. Mit całej herbogeneracji – pokolenia wyrosłego na zdrowej żywności. To koniec filozofii opartej na przekonani... [
więcej]
WSTĘP Program ma na celu rozbudzenie zainteresowań otaczającą przyrodą. Ma rozwijać chęć aktywnego poznania najbliższego środowiska, jego walorów przyrodniczych, zagrożeń i chęć podjęcia działań na rzecz ochrony przyrody. Pro... [
więcej]