Scenariusz: Zmiany w biosferze, hydrosferze i litosferze |
Głos został oddany.
Autor: Janina Czempiel
Cele edukacyjne i osiągnięcia ucznia podczas realizacji ścieżki edukacyjnej – ekologicznej - na lekcji chemii
Temat: Przyczyny i skutki niepożądanych zmian w biosferze, hydrosferze i litosferze
Cele edukacyjne:
- Tworzenie warunków do poznania współzależności między różnymi składnikami środowiska oraz rozumienia przyczyn i skutków ingerencji człowieka w świat przyrody
- Kształtowanie proekologicznej motywacji uczniów
Osiągnięcia uczniów:
- Umie wykonać analizę zakwaszenia gleby i wody
- Zna zastosowanie mleka wapiennego w życiu codziennym, przemyśle i jako środka zmniejszającego zakwaszenie gleby
- Wyjaśnia związek między korodowaniem metali a zanieczyszczeniem środowiska
- Wyjaśnia działanie soli używanej zimą do posypywania dróg
- Wymienia czynniki wywołujące korozję
- Organizuje działania na rzecz segregacji odpadów w swoim otoczeniu
- Wyjaśnia pojęcie – gospodarka odpadami
- Przestrzega porządku w miejscach publicznych
- Zna i upowszechnia metody służące poprawieniu stanu środowiska
- Wyjaśnia zastosowanie węgla aktywnego w filtrach
- Wymienia źródła zanieczyszczenia gleby
Głosuj |
Miesiąc:
|
Rok:
|
Ogólnie: Już głosowałeś/aś na ten projekt |