Scenariusz: Zmiany w biosferze, hydrosferze i litosferze

Głos został oddany.

Autor: Janina Czempiel

Cele edukacyjne i osiągnięcia ucznia podczas realizacji ścieżki edukacyjnej – ekologicznej - na lekcji chemii

 

Temat: Przyczyny i skutki niepożądanych zmian w biosferze, hydrosferze i litosferze

 

Cele edukacyjne:

  • Tworzenie warunków do poznania współzależności między różnymi składnikami środowiska oraz rozumienia przyczyn i skutków ingerencji człowieka w świat przyrody
  • Kształtowanie proekologicznej motywacji uczniów

Osiągnięcia uczniów:

  • Umie wykonać analizę zakwaszenia gleby i wody
  • Zna zastosowanie mleka wapiennego w życiu codziennym, przemyśle i jako środka zmniejszającego zakwaszenie gleby
  • Wyjaśnia związek między korodowaniem metali a zanieczyszczeniem środowiska
  • Wyjaśnia działanie soli używanej zimą do posypywania dróg
  • Wymienia czynniki wywołujące korozję
  • Organizuje działania na rzecz segregacji odpadów w swoim otoczeniu
  • Wyjaśnia pojęcie – gospodarka odpadami
  • Przestrzega porządku w miejscach publicznych
  • Zna i upowszechnia metody służące poprawieniu stanu środowiska
  • Wyjaśnia zastosowanie węgla aktywnego w filtrach
  • Wymienia źródła zanieczyszczenia gleby
Głosuj
Miesiąc:
W tym miesiącu już głosowałeś/aś
Rok:
W tym roku już głosowałeś/aś
Ogólnie:
Copyright © 2009 PTH Technika