Projekt: Dbamy o zwierzęta. |
Projekt realizowany przez: | Przedszkole Publiczne nr 41 |
Nazwa | Dbamy o zwierzęta. |
Województwo: | zachodniopomorskie |
Powiat: | Szczecin |
Gmina: | Szczecin |
Miasto: | Szczecin |
Opis | |
Scenariusz zajęć
Grupa wiekowa: 6- latki
Krąg tematyczny: Zimno coraz zimniej
Temat dnia: Zwierzęta gromadzą zapasy na zimę
Cele operacyjne:
Dziecko: - potrafi opisać sposoby przygotowania się do zimy wiewiórki, sowy, lisa, borsuka, chomika i myszy; - potrafi prawidłowo nazwać zwierzęta oraz określić ich domy; - rozumie konieczność dokarmiania zwierząt w okresie zimy, - potrafi aktywnie uczestniczyć w inscenizacji, - potrafi estetycznie wykonać prace plastyczną, - potrafi tworzyć zbiory - potrafi określać liczebności, -potrafi rozwiązywać zadania z treścią. - kształtuje poczucie odpowiedzialności za zwierzęta w okresie zimy.
Metody: - drama, - pokaz, - rozmowa, -
Formy: - praca z całą grupą, - zespołowa
Pomoce dydaktyczne: sylwety zwierząt leśnych, opowiadanie M. Kownackiej „Idzie zima-chudy nie przetrzyma”, historyjka obrazkowa, 4 obręcze, kartki z cyframi od 1 do 10, makiety mieszkań zwierząt, napisy z nazwami mieszkań zwierząt np jama, nora, gawra,
Przebieg zajęcia:
- układanie historyjki obrazkowej wg kolejności, - wyszukiwanie odpowiednich napisów i przyporządkowywanie ich do sylwet zwierząt, - synteza i analiza słuchowo-wzrokowa. 3. „Wiewiórki w dziupli” – zabawa ruchowa. 4. Rozpoznawanie i nazywanie mieszkań: wiewiórki – dziupla, lisa- nora, niedźwiedzia- gawra, myszy- nora. 5. Zabawa ruchowo-naśladowcza przy piosence „Bajkowy las”. 6. Rozwiązanie zagadek. Dzieci podzielone na grupy. Każda grupa otrzymuje kopertę z puzzlami. Nauczyciel czyta zagadkę – dzieci układają odpowiednie puzzle. 7. „Obrazki do pary”- zabawa ruchowa. 8. „Zwierzęta”- ćwiczenia graficzne. Dzieci na kartce mają narysowana tabelę z liczbami, pod którymi napisane są litery. Zadaniem dzieci jest odczytanie hasła poprzez ułożenie liczb od najmniejszej do największej. Pod tabelą narysowane są zwierzęta, należy obrysować odpowiednie z nich. 9. Zabawa ruchowo-naśladowcza przy piosence „Wiewiórka-baletnica”. 10. „Zapasy wiewiórki”– zadania matematyczne: - tworzenie zbiorów, określanie liczebności, - zadania z treścią. 11. „Orzeszki – zabawa relaksacyjna. 12. Utrwalenie nazw zwierząt występujących w inscenizacji- zaproponowanie dzieciom zrobienia masek tych zwierząt. 13. Wykonanie masek zwierząt przez dzieci. Tanie wydruki |
Projekt został dodany: 30-06-2010, liczba wyświetleń: 5560
Głosuj | ||
Miesiąc: W tym miesiącu już głosowałeś/aś |
Rok: |
Ogólnie: |