Na początku zajęć dzieci usiadły wygodnie w kółeczku i rozmawiały z nauczycielem, w jaki sposób można dbać o środowisko naturalne. Chętne dzieci przedstawiły za pomocą pantomimy działania proekologiczne w formie zagadek dla pozostałych kolegów i koleżanek z grupy. Pokolorowały także symbol ostrzegający przed marnowaniem wody, który został powieszony na ścianie w łazience przedszkolnej. Nauczyciel przedstawił – wyjaśnił znaczenie- i umieścił na tablicy symbole działań proekologicznych. Każde dziecko otrzymało tabelę do notowania czynności, dzięki którym miało dbać o środowisko naturalne. Przedszkolaki otrzymały pierwsze w swoim życiu poważne zadanie domowe: przez tydzień miały zapełniać puste miejsca w tabeli, rysując uśmiechniętą buźkę obok czynności, dzięki której dbały o przyrodę. Dzieci wywiązały się znakomicie z zadania, co sprawiło im dużo radości.
Tanie wydruki |