13 X
I g 900 - 1030
II g 1030 - 1200
13 X
I g 900 - 1030
II g 1030 - 1200
17 X
I g 1500-1630
II g 1630– 18.00
25 X
I g 1430-1600
II g 1600– 17.30
30 X
I g 1430-1600
II g 1600– 17.30
|
1. Zajęcia terenowe – „Drzewa pomnikowe w naszym mieście”
2. Wycieczka GZUT- Muzeum Odlewnictwa
3. Demonstrowanie przez nauczyciela wybranych zjawisk fizycznych.
4.Dzieje uprzemysłowienia Górnego Śląska.
5. Nasze środowisko geograficzne
|
Rozpoznawanie podstawowych gatunków drzew.
Posługiwanie się kluczem do oznaczania roślin.
Zdobycie wiedzy o drzewach – pomnikach przyrody w naszym mieście i miejscu ich występowania.
Wykonanie zdjęć drzew pomnikowych aparatem cyfrowym.
Pobranie próbek gleby z różnych części miasta do kolejnych zajęć
Zdobycie wiedzy na podstawie obserwacji własnej, utrwalenie ciekawych informacji aparatem cyfrowym
Poznawanie, wyodrębnianie, opisywanie, rozumienie zjawisk w najbliższym otoczeniu. Spacer po najbliższej okolicy (wieża ciśnień, oświetlenie stadionu Piasta.
Informatyka- wykorzystanie Internetu jako źródła wiedzy
Zapoznanie się ze szczegółową mapą najbliższej okolicy, orientowanie mapy według kompasu, znajdowanie punktów charakterystycznych; znajdowanie Gliwic na mapie świata ( program Google Earth)
|
|
6 XI
I g 1430-1600
II g 1600– 17.30
14XI
I g 1500-1630
II g 1630– 18.00
21 XI
I g 1500-1630
II g 1630– 18.00
22 XI
I g 1430-1600
II g 1600– 17.30
1 XII
I g 1430-1600
II g 1600– 17.30
4 XII
I g 1430-1600
II g 1600– 17.30
12 XII
I g 1430-1600
II g 1600– 17.30
|
6. Projekt zielnika n.t.: „Pomniki przyrody w naszym mieście”
7. Prawo fizyczne w praktyce
8. Przygotowanie samodzielnych eksperymentów
9. Tworzenie prezentacji w Power Poincie
10 Marsz na orientację po najbliższej okolicy.
11. Fizyczno-chemiczne badanie gleby w naszym mieście.
12. Quiz – zabawa
|
Naniesienie na mapę Gliwic miejsca występowania drzew pomnikowych.
Stworzenie ‘Zielnika’ zgodnie z kluczem do oznaczania drzew.
.
Projektowanie i budowa prostych przyrządów w oparciu o poznane prawa, zjawiska fizyczne
. Opis, prezentacja – konkurs na najciekawszy eksperyment
Wykorzystanie zdjęć wykonanych aparatem cyfrowym, obróbka graficzna zdjęć w prostym programie graficznym
Zajęcia terenowe wykorzystujące w sposób praktyczny poznane wiadomości
Rozpoznawanie rodzajów gleby.
Badania fizyczne gleby.
Badanie odczynu gleby.
Badanie procesów biochemicznych zachodzących w glebie(biodegradacja zanieczyszczeń)
Badanie ilości azotanów i azotynów
Praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy we wspólnej zabawie i rywalizacji
|
|