Projekt: konspekt "Woda" |
Projekt realizowany przez: | SP Janów | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nazwa | konspekt "Woda" | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Województwo: | śląskie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Powiat: | częstochowski | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gmina: | Janów | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Miasto: | Janów | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Konspekt
Temat: Utrwalenie wiadomości z działu „Woda”. Lekcja 1 / 2
Cele:
Metody: - indywidualna :
- zbiorowa, grupowa :
Pomoce: - podręcznik pt. „Ekologia . Atlas ilustrowany.”,wyd. Europa w formie książkowej i elektronicznej, - komputer z projektorem, - kartki, długopisy i zeszyty do przyrody. Przebieg zajęć:
- Sprawdzenie obecności. - Powtórzenie wiadomości zdobytych na poprzedniej lekcji. - Poznanie spisu treści ( budowy) podręcznika „Ekologia. Atlas ilustrowany”. - Przypomnienie czynników środowiska podręcznik str.6. Zwrócenie uwagi na jeden z nich „Woda” – zapisanie go na tablicy.
2.1 Uczniowie szukają w podręczniku informacji na temat „Zasobów wody na Ziemi” podręcznik str. 40.
Odpowiadają na pytania.
v Każda poprawna odpowiedź oceniana plusem.
Wykonują zadanie z luką. Zad.1 Wpisz w miejsce kropek właściwy proces, aby nastąpił obieg wody w przyrodzie.
Opad, wsiąkanie lub spływ , …………….., skraplanie.
Parowanie, skraplanie , ……………….,wsiąkanie lub spływ.
v Pierwsza poprawna prezentacja oceniana plusem.
2.2 Uczniowie pracują z podręcznikiem str.9. Tworzą pojęcia do haseł – krzyżówka na tablicy , których rozwiązaniem jest hasło „woda”.
v Poprawne wyjaśnienie hasła oceniane plusem. 2.3 Projekcja str.10 z podręcznika.
Uczniowie wyjaśniają na podstawie ilustracji.
v Pierwsze poprawne wyjaśnienie oceniane plusem.
2.4 Praca z podręcznikiem str.31 i 8.
Uczniowie wykonują rysunek jeziora nanosząc pojęcia i opisując w legendzie : litoral, pelagial, profundal, plankton, neuston, nekton, bentos.
2.5 Projekcja str.43 z podręcznika.
Analiza pojęć związanych z biegiem rzeki od źródła do ujścia na podstawie ilustracji str. 43.
- źródło, - wodospad, - zapora, - kotlina, - dolina przełomowa.
- dopływ prawy, - dopływ lewy, - koryto.
- meander, - starorzecze, - ujście deltowe, - ujście lejkowe.
v Poprawne wyjaśnienie pojęć oceniane plusem.
Analiza wykresu słupkowego „Ścieki przemysłowe i komunalne odprowadzane do wód powierzchniowych.” str. 43.
v Poprawna analiza wykresu oceniana plusem.
2.6 Praca metodą metaplanu nad problemem „ Jak ograniczyć ścieki komunalne i przemysłowe w Polsce?”.
2.7 Projekcja str. 42 z podręcznika.
Nauczyciel prezentuje mapę Polski. Uczniowie w oparciu o prezentację i pracę z podręcznikiem odpowiadają na pytania.
v Każda poprawna odpowiedź oceniana plusem.
2.8 Praca metodą „kula śniegowa” nad zagadnieniem „ Co jest przyczyną zanieczyszczeń wód Polsce.?”.
Rozdanie karteczek.
v Praca każdego ucznia oceniana plusem.
2.9 Uczniowie indywidualnie w oparciu o skalę liniową mapy str.42 z podręcznika obliczają, na jakim odcinku na granicy Polski Nysa Łużycka jest rzeką silnie zanieczyszczoną, a na jakim średnio zanieczyszczoną.
v Pierwsze poprawne obliczenia oceniane plusem.
2.10 Praca w parach..
Na podstawie mapy str.42 z podręcznika podaj współrzędne: Katowic, Krakowa, Białegostoku i Szczecina.
v Pierwsze poprawne obliczenia oceniane plusem dla obu uczniów.
3.1 Podliczenie plusów i wystawienie ocen. 3.2 Praca domowa.
1.Państwa sąsiadujące. 2.Morze Bałtyckie. 3.Zatoki, zalew. 4.Rzeki i ich dopływy. 5.Jeziora. 6.Miasta. 7.Zlewiska. 8.Najdłuższe rzeki Polski. 9.Największe jeziora Polski. 10.Najgłębsze jeziora Polski.
Opracowała Mariola Turowska-Moskalik Tanie wydruki |
Projekt został dodany: 26-03-2010, liczba wyświetleń: 3389
Głosuj | ||
Miesiąc: W tym miesiącu już głosowałeś/aś |
Rok: |
Ogólnie: |