Zadania
|
Metody i formy pracy
|
1.Nabór członków do szkolnego koła Ligi Ochrony Przyrody;
- wybory zarządu;
- ustalenie sekcji i ich obowiązków.
|
- Zebranie
- Wybory
|
2.Opieka nad roślinami:
|
W szkole:
- podlewanie,
- zasilanie odżywką,
- spryskiwanie,
- rozsadzanie.
Przed szkołą:
- plewienie,
- przygotowanie kompostu,
- zbieranie nasion,
- przygotowanie gleby i roślin na zimę,
- zasiew wiosną,
- pielęgnacja.
|
3. Akcja „Ratujmy Kasztanowce”.
|
- Obserwacja drzew kasztanowca.
- Informowanie o szkodniku jakim jest szrotówek kasztanowiaczek: - w szkole uczniów i nauczycieli, - w gminie sołtysów i mieszkańców wsi, poprzez rozwieszenie informacji o tym szkodniku na wszystkich dostępnych tablicach informacyjnych.
- Utylizacja liści kasztanowców.
|
4. Zbiórka surowców wtórnych.
|
Konkursy:
- „Zbiórka puszek aluminiowych”;
- „Zbiórka zużytych baterii”;
- „Zbiórka szkła”
- „Zbiórka makulatury”.
|
5. Organizacja II szkolnego konkursu ekologicznego „Dbam o piękno Ziemi – 2009/2010”.
|
Konkurs.
|
6. Udział w konkursach o tematyce
ekologicznej i przyrodniczej.
|
Konkursy.
|
7. Wydawanie gazetki ekologicznej-
kwartalnik EKO-SZKOŁA.
|
Zbieranie materiałów.
Układanie szaty graficznej gazetki.
Rozpowszechnianie informacji ekologicznych.
|
8. Udział w akcji „Sprzątanie Świata”.
|
Sprzątanie na terenie gminy Janów.
Uczestniczenie w konkursach wywodzących się z akcji „Sprzątanie Świata”.
|
9. Hodowla ryb w akwarium.
|
Gromadzenie roślin do akwarium.
Wyszukiwanie ciekawych gatunków ryb.
Ciągła opieka nad rybami.
|
10. Organizacja Tygodnia
Ekologicznego – Dzień Ziemi.
|
Prelekcje.
Konkursy wewnątrz-szkolne i między szkolne.
Akademie.
Wykłady.
Pokazy mody ekologicznej.
|
11. Współpraca z organizacjami
zakładami, instytucjami i
miejscową społecznością
w dziedzinie ekologii.
|
Wspieranie akcji.
Pomoc w organizacji akcji.
|
12. Prowadzenie ściennej gazetki LOP.
|
Zbieranie materiałów.
Przedstawianie ich w ciekawej formie.
Informowanie o wynikach konkursów.
|