2. Cele szczegółowe: - Wprowadzenie trwałych , ekologicznie zrównoważonych nawyków w życiu codziennym, - Zmniejszenie ilości odpadów i marnotrawstwa surowców poprzez ich segregację, - Wypracowanie nawyku oszczędnego gospodarowania energią i wodą, - Zmniejszenie ilości zużycia energii i wody, - Utrwalanie prawidłowych nawyków ekologicznego stylu życia, - Troska o nasze środowisko – ogród przedszkolny 3. Streszczenie projektu: Zaplanowane cele zamierzamy zrealizować poprzez podejmowanie działań edukacyjnych z zakresu edukacji ekologicznej: - Organizowanie zabaw badawczych, eksperymentów, zabaw z tworzywem przyrodniczym, - Wycieczki i spacery, - Zabawy dydaktyczne, zabawy tropiące, rozmowy, historyjki obrazkowe, - Zastosowanie metod aktywizujących twórczą ekspresję plastyczną, muzyczną, techniczną, - Konkursy plastyczne, wiedzy, quizy, - Rodzinne konkursy ekologiczne. Świadomie działając na rzecz ochrony przyrody nasze dzieci będą się czuły współodpowiedzialne za istniejący stan środowiska.
4. Zasięg projektu: Dzieci, ich rodziny, personel przedszkola, miasto Gorzów Wlkp., cała Polska
5. Uczestnicy projektu Dzieci z Przedszkola Miejskiego nr 7 „Bajkowy Świat” a w szczególności dzieci z koła ekologicznego „Strażnicy Przyrody”, dzieci należące do przedszkolnego koła LOP, rodzice, personel przedszkola.
6. Czas trwania; 1 wrzesień 2008 – 15 czerwiec 2009
7. Na jakie potrzeby lokalne odpowiada Wiek, w którym żyjemy naznaczony jest wielkimi osiągnięciami w dziedzinie nauki i techniki. Niestety rozwój ten stał się przyczyną degradacji środowiska człowieka. Ludzie w pogoni za luksusowym życiem, niszczą prawdziwe bogactwa naturalne: wodę, powietrze, glebę, zwierzęta i rośliny, a w konsekwencji samego siebie. W Przedszkolu Miejskim nr 7 „Bajkowy Świat” już piąty rok działa prężnie koło ekologiczne „Strażnicy Przyrody”, które prowadzi nieodpłatnie nauczycielka Marzanna Joniec. Realizuje ona treści zawarte w jej programie autorskim „Strażnicy Przyrody”, jak też innowacji programowej „Strażnicy Przyrody poszukują nowej drogi” jej autorstwa. Głównym zamierzeniem jest wyrobienie u dzieci kultury ekologicznej. W okresie jesienno wiosennym zajęcia odbywają się w ogrodzie przedszkolnym, a zima w mini szklarni przedszkola. Od kilku lat segregujemy i zbieramy surowce wtórne: makulaturę, aluminium i baterie. W akcjach tych pomagają nam rodzice, dziadkowie, którzy włączyli się w systematyczne segregowanie odpadów w swoich domach. Zbiórka surowców wtórnych w naszym przedszkolu trwa cały rok. Pieniądze, które otrzymujemy ze sprzedaży odpadów przeznaczane są na doposażenia mini szklarni przedszkola, przeprowadzanie przedszkolnych konkursów o charakterze ekologicznym, jak też na zakup roślin i akcesorii do ogródka przedszkolnego.
ZADANIA NA RZECZ EKOLOGII Bierzemy udział w akcjach organizowanych na terenie miasta: Sprzątanie świata’ „Pola nadziei’, Dzień Ziemi”, konkursach plastycznych o tematyce ekologicznej.
Tanie wydruki |