(TY)- DZIEŃ ZDROWIA W SZKOLE MOTTO: Natura dała człowiekowi bezinteresownie bezcenne bogactwo -zdrowie. Jedynie, czego zażądała w zamian od niego to życie według jej praw. C e l e: - uświadomienie uczniom wieloaspektowości pojęcia zdrowia, - uświadomienie możliwości wpływania na stan swojego zdrowia, - propagowanie z d r o w e g o s t y l u ż y c i a w zakresie: form aktywnego wypoczynku, właściwego odżywiania, pielęgnacji skóry, higieny otoczenia, higieny osobistej - pobudzanie do refleksji nad odpowiedzialnością za własne zdrowie. O r g a n i z a t o r z y - zespół nauczycieli Zadania dla poszczególnych klas do wykonania przed uroczystościami Tygodnia Zdrowia: a) Wyhodować roślinki ze zbóż, na talerzu, w który należy wkomponować element symbolizujący zdrowie. Element zamieścić na długiej wykałaczce: Każda klasa 1- 2 talerzy. Dodatkowo można wyhodować inne roślinki b) Przygotować scenki z zakresu: klasa: 0- czysta woda klasa: I- Czysty paznokieć klasa: II- Czysty ząb klasa: III- Czysta skóra W scecie może brać udział max. 5 osób. c) Przygotować zagadki związane ze zdrowiem, pożywieniem, sportem, ruchem drogowym - minimum 5 z klasy. d) Opracować najpożyteczniejsze ćwiczenie fizyczne. klasa: IV dla chłopca 12 - skolioza klasa: V- 40 letni mężczyzna-otyły klasa: VI- 60 kobieta dolegliwości z sercem Należy zademonstrować ćwiczenie oraz omówić jego zalety dla psychofizycznego rozwoju jednostki. e) Wymień dwa przetwory z podanych owoców i warzyw: - ogórki: IV klasa - kapusta: V- klasa - śliwki: VI- klasa Znajdź w przepisach "Babuni" dawny sposób wykonywania przetworów i zaprezentuj jeden z nich- dowolność (czas 1-2 minut) f) Przygotuj w języku polskim i j. angielskim przygotuj scenki rodzajowe wg przydziału Scenki w gabinecie: klasa: IV stomatologicznym, klasa: V laryngologicznym klasa: VI okulistycznym g) Przygotuj zastawę stołową na obiad (nazwy w j. angielskim). Każda klasa ma przydzielony osobny stolik. h) Przygotuj pakat (format a2) - Podziel arkusz na dwie części i przeprowadź osąd nad: klasa I gimnazjum - Chipsy czy warzywa i owoce? klasa II- Komputer czy rolki? klasa III-Papierosy czy kanapka? i) Wykonaj z materiałów papierniczych- bibuła, papier, karton, tektura- strój dla gospodyni domowej- zaprezentuj jego walory. Należy omówić prezentowane elementy stroju podczas pokazu.
Tanie wydruki |