Scenariusz: Gdzie rosną drzewa? |
Autor: E.O
Zajęcia dla klasy III kształcenia zintegrowanego
Cele :
- zapoznanie z ttreścią baśni pt "Rybak i sosna" E. Szelburg-Zarębiny
-poznanie miejsc występowania poszczególnych gatunków drzew liściastych i iglastych
-warunki decydujące o miejscu występowania różnych drzew
-wdrażanie do saddzenia drzew i ich ochrony
Pomoce : treść baśni, karta pracy, zasuszone liście drzew
Nauczyciel zapoznaje dzieci z treścią baśni Ewy Szelburg-Zarębiny pt. "Rybak i sosna", a następnie rozmawia z dziećmi na temat treści utworu.
Dzieci otrzymują kartki z kolorowymi liśćmi drzew, o których była mowa w baśni oraz z ich nazwami, dopasowują liście do nazw drzew, wypowiadają się na temat osiedlenia się i występowania poszczególnych drzew:
olchy - przy strumieniach, nad rzekami, przy stawach
lipy -przy płotach, na podwórkach
brzozy - na polanach, na skraju lasu
sosna nadmorska - na brzegu morza, na piaszczystej i ubogiej glebie
świerki i jodły - wysoko ponad dolinami i wzgórzami itd.
Uczniowie zastanawiają się dlaczego poszczególne drzewa wybrały sobie takie właśnie miejsca na osiedlenie się, co o tym zdecydowało ?
Jakie warunki musza być aby drzewa rosły, czy wszystkie drzewa potrzebują takich samych warunków do wzrosu ? Jakie mamy korzyści z drzew rosnących w różnych miejscach ?
Następnie uczniowie starają się dopasować zasuszone liście do poszczególnych drzew, zastanawiają się gdzie mogły być one znalezione.
Na koniec uczniowie w parach piszą prośbę drzewa do ludzi, zastanawiają się o co drzewa mogą prosić człowieka i w jaki sposób mogą to zrobić ?
Głosuj | ||
Miesiąc: |
Rok: W tym roku już głosowałeś/aś |
Ogólnie: |