Scenariusz: Witajmy piękną wiosnę ! |
Autor: E.O
forma : wycieczkadla klasy I,II kształcenia zintegrowanego
Cele :
-utrwalenie i poszerzenie wiadomości z przyrody podczas bezpośredniego kontaktu dziecka z ożywionymi składnikami przyrody ,
- umiejętne obserwowanie przyrody, zjawisk przyrodniczych, szukanie i nazywanie obiektów związanych ze środowiskiem naturalnym,
- przestrzeganie zasad ochrony przyrody
Przebieg wycieczki:
Trasa wycieczki zostaje ustalona wcześniej tak aby dzieci mogły zapoznać się z różnymi obiektami i zjawiskami w takich ekosystemach jak : ogród, pole, brzeg wiejskiego stawu, łąka, las. W poszczególnych ekosystemach uczniowie rozwiązują zagadki zadawane przez nauczyciela i starają się znależć rozwiązania wśród otaczającej ich przyrody np . Co to jest: w brązowych i ciasnych sweterkach kryją się wczesną wiosną, a potem gdy cieplej, zielone listki z nich wyrosną?
Dzieci szukają i oglądają rozkwitające przebiśniegi, krokusy, pierwsze wiosenne ptaki, starają nazywać się widziane drzewa, obserwują żaby, nazywają pogodę i jej składniki .
Po powrocie do szkoły dzieci lepią z plasteliny wszystko to cowidziały na wycieczce i kojarzy się im z wiosną.
Głosuj | ||
Miesiąc: |
Rok: |
Ogólnie: |