Scenariusz: Każdy może oszczędzać wodę. |
Autor: E. Oldachowska
Cele zajęć :
- zapoznanie uczniów ze sposobami oszczędnego i racjonalnego korzystania z zasobów wody,
- kształtowanie poczucia własnej odpowiedzialności za ilość i stan czystości wód oraz obowiązek zachowania jej zasobów dla przyszłych pokoleń,
- uświadamianie uczniom konieczności oszczędzania wody oraz ochrony jej przed zanieczyszczeniem.
pomoce dydaktyczne :film , tablice z obrazkami, wiadro z wodą, kubeczek z wodą
Przebieg zajęć :
Dzieci gromadzą się przy wiaderku i kubku z wodą, dowiadują się , że pełne wiadro - to zasoby wody na całej kuli ziemskiej, a kubek z wodą to ilości wody pitnej.
Nastepnie nauczyciel czyta uczniom wiersz T. Ferenc "Woda", po wysłuchaniu uczniowie odpowiadają na pytania :
Gdzie znajduje się woda?
Do czego jest potrzebna ?
Kto najbardziej jej potrzebuje?
Co byłoby, gdyby zabrakło na ziemi wody?
Dlaczego wodę należy oszczędzać?
Następnie uczniowie oglądają film o zasobach wody na ziemi oraz o jej zanieczyszczeniach. Po obejrzeniu filmu uczniowie w kilkuosobowych grupach, wspólnie zastanawiaja się i zapisują co mogą zrobi, aby oszczędzać wodę i w jaki sposób? Odczytują zapisane sposoby, sprawdzają, które najczęściej się powtarzają.
Wspólnie zastanawiają się nad sposobami ochrony wody przed zanieczyszczeniami, a najważniejsze wnioski zapisują w zeszytach.
Na zakończenie zajęć uczniowie muszą indywidualnie dokończyć zdanie : Kto wykorzystuje wodę w swojej pracy i do czego (strażak, rolnik, marynarz, rybak, hodowca itp.) i odczytać głośno swoje zdania.
Głosuj | ||
Miesiąc: |
Rok: |
Ogólnie: Już głosowałeś/aś na ten projekt |