Scenariusz: W poszukiwaniu wiewiórki. |
Głos został oddany.
Autor: Joanna Buniowska
Grupa wiekowa: klasa trzecia Cel główny:
- Rozwijanie spostrzegawczości, kształtowanie umiejętności opisywania przyrody i umiejętności praktycznego posługiwania się atlasami zwierząt. Cele ogólne: · Uwrażliwianie na piękno przyrody.· Kształtowanie spostrzegawczości.· Kształtowanie umiejętności posługiwania się atlasem „Ślady i tropy zwierząt”.· Poznanie zwyczajów życia wiewiórek. Cele operacyjne:Uczeń:· wymienia zwierzęta, które można spotkać zimą w lesie· odnajduje w lesie trop wiewiórki· porównuje trop z rysunkiem w książce· samodzielnie rysuje trop wiewiórki· wyszukuje w atlasach informacje o wiewiórce (wygląd, pożywienie)· prezentuje wyszukane informacje kolegom w klasie · wykonuje plakat – list gończy wiewiórki, na którym umieszcza znalezione informacje, środowisko życia) Przewidywany czas: 1 godziny w terenie i 3 godziny w klasie. Wstęp:Proponowane zajęcia należy przeprowadzić w terenie, zimą ,gdy widać tropy zwierząt, najlepiej w parku lub w lesie. Metody nauczania/uczenia się: oglądowe – samodzielne działanie, słownie – dyskusja, rozmowa, opis Formy pracy: praca indywidualna Środki dydaktyczne: podkładki i kartki do rysowania, atlasy zwierząt Przebieg zajęć: 1. Spotkanie z uczniami w klasie. Rozmowa na temat zwierząt jakie można spotkać zimą w lesie. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa panujących na wycieczce.2. Wyjście w teren do lasu lub parku.3. Szukanie przez uczniów tropów zwierząt.4. Odnalezienie tropu wiewiórki, podążanie jego śladem i poszukiwanie drzewa, na którym schroniła się wiewiórka.5. Porównanie śladów wiewiórki z rysunkiem tropu w książce.6. Rysowanie tropu przez dzieci na kartce papieru.7. Powrót do klasy. Poszukiwanie przez uczniów w atlasach zwierząt informacji o wiewiórkach. Wypisanie cech w zeszycie. Wspólna prezentacja i omówienie znalezionych materiałów.8. Malowanie plakatu „List gończy wiewiórki”, na którym umieszczone są jej cechy, odnalezione w książce, oraz tropy narysowane w lesie. 9. Podsumowanie dnia i samoocena. Wystawa prac plastycznych dzieci. Literatura:Ohnesorge G.: Ślady i tropy zwierząt. MULTICO Oficyna Wydawnicza, Warszawa 1997Głosuj |
Miesiąc: W tym miesiącu już głosowałeś/aś |
Rok:
|
Ogólnie:
|
Copyright © 2009 PTH Technika