Scenariusz: Drzewa i liście |
Autor: E. O
Zajęcia dla klasy II kształcenia zintegrowanego mające na celu utrwalenie nazw drzew oraz rozpoznawanie liści z poszczególnych drzew liściastych i iglastych.Uczniowie słuchają tresci wiersz czytanego przez nauczyciela pt.
Tomcio Paluszek i Leśny Dziadek
Tomcio Paluszek zabłądził w lesie.
Chodził, chodził, płakał, płakał.
Nie mógł znaleźć wyjścia.
A wtem spotkał Leśnego Dziadka.
- Dziadku Leśny, wyprowadź mnie na drogę do wsi.
- Dobrze, wyprowadzę cię, ale musisz przynieść mi
pięć listków i dwie igły z siedmiu różnych drzew
i powiedzieć mi nazwy tych wszystkich drzew.
Tomcio przyniósł pięć listków i dwie igły
i nazwał te drzewa, z których liście zerwał
( igła to też listek).
Leśny Dziadek wyprowadził Paluszka z lasu.
Które z was potrafiłoby, tak jak Tomcio,
spełnić polecenie Dziadka?
Po wysłuchanie wiersza dzieci wraz z nauczycielem wychodzą do szkolnego ogrodu, tam otrzymują wycięte z kartonu liście drzew, zadanie uczniów polega na odnalezieniu na placu szkolnym tych drzew do których należą otrzymane przez nich liście oraz nazwanie z jakiego drzewa pochodzą poszczególne liście.
Głosuj | ||
Miesiąc: |
Rok: W tym roku już głosowałeś/aś |
Ogólnie: |