Scenariusz: Drzewa i liście

Autor: E. O

Zajęcia dla klasy II kształcenia zintegrowanego mające na celu utrwalenie nazw drzew oraz rozpoznawanie liści z poszczególnych drzew liściastych i iglastych.Uczniowie słuchają tresci wiersz czytanego przez nauczyciela pt.

Tomcio Paluszek i Leśny Dziadek

    Tomcio Paluszek zabłądził w lesie.

Chodził, chodził, płakał, płakał.

Nie mógł znaleźć wyjścia.

A wtem spotkał Leśnego Dziadka.

-         Dziadku Leśny, wyprowadź mnie na drogę do wsi.

-         Dobrze, wyprowadzę cię, ale musisz przynieść mi

pięć listków i dwie igły z siedmiu różnych drzew

i powiedzieć mi nazwy tych wszystkich drzew.

     Tomcio przyniósł pięć listków i dwie igły

i nazwał te drzewa, z których liście zerwał

 ( igła to też listek).

Leśny Dziadek wyprowadził Paluszka z lasu.

     Które z was potrafiłoby, tak jak Tomcio,

spełnić polecenie Dziadka?

Po wysłuchanie wiersza dzieci wraz z nauczycielem wychodzą do szkolnego ogrodu, tam otrzymują wycięte z kartonu liście drzew, zadanie uczniów polega na  odnalezieniu na placu szkolnym tych drzew do których należą  otrzymane przez nich liście oraz nazwanie z jakiego drzewa pochodzą poszczególne liście. 

 

Głosuj
Miesiąc:
Rok:
Ogólnie:
Copyright © 2009 PTH Technika