Scenariusz: Higiena na co dzień |
Autor: Mariola Turowska-Moskalik
PANI BARBARY BULSKIEJ
Obserwując uczniów klasy IV b w ciągu całego roku szkolnego wywnioskowałam , iż zachowanie wymaga szczególnego uświadomienia potrzeb higienicznych nawyków. Postanowiłam uczynić to 16.05.2009 roku, kiedy przeprowadziłam lekcję podsumowującą z działu człowiek.
W zajęciach tych swoją fachową wiedzą dzieliła się z nami p. pielęgniarka Barbara Bulska. Przekazywała i utrwalała z nami wiadomości na temat chorób pasożytniczych, przyczyn ich powstawania i sposobów zapobiegania im.
Omawialiśmy choroby pasożytnicze takie jak: owsiki , glista ludzka, tasiemiec.
Wspólnie z uczniami doszliśmy do wniosku , iż aby móc się przed nimi ustrzec należy przede wszystkim :
- dbać o higienę osobistą:
· myć ręce po powrocie z dworu,
· myć ręce przed posiłkiem,
· myć ręce po skorzystaniu z toalety,
· wycierać się własnym ręcznikiem,
· używać tylko własnej szczoteczki do zębów ,
· obcinać i czyścić paznokcie , itd...
- właściwie się odżywiać,
- nie kłaść do ust zanieczyszczonych przedmiotów, itd.
Cele zajęć:
· utrwalenie wiadomości o chorobach pasożytniczych ,
· uświadomienie uczniom dróg zarażania się chorobami,
· zapoznanie uczniów ze sposobami zapobiegania chorobom pasożytniczym,
· uświadomienie uczniom ,iż pielęgniarka jest osobą ,do której należy zgłaszać się ze wszystkimi, nurtującymi pytaniami odnośnie zdrowia.
Uczeń potrafi:
· omówić sposoby zarażania się pasożytami,
· zapobiegać zarażeniu się pasożytami.
Głosuj | ||
Miesiąc: |
Rok: |
Ogólnie: Już głosowałeś/aś na ten projekt |