Głos został oddany.
uświadomienie dzieciom teorii, że „Ziemia krąży wokół Słońca”,
rozumienie zjawiska, że dzień następuje po nocy,
wzbogacenie słownictwa dzieci o nowe wyrazy: kosmos, księżyc, niebo, słońce, gwiazdy, ziemia, rakieta),
zwrócenie uwagi na konieczność ochrony Ziemi przed szkodliwym wpływem zanieczyszczeń,
rozwiązywanie zagadek obrazkowych i słuchowych,
rozwijanie aktywności plastycznej dziecka.
Powitanie – piosenką „Cztery żywioły”
Burza mózgów: Dokończ zdanie „Ziemia jest jak ....”/Odpowiedzi podają kolejno przedstawiciele poszczególnych grup
Rozwiązywanie zagadek: kosmos, księżyc, kometa, niebo, słońce, gwiazdy, ziemia, rakieta / treść zagadek umieszczona jest w kopertach oznaczonych cyframi 1 – 8, dzieci wyszukują daną kopertę, przeliczają kropki na kopercie 1. ,2.. ,3... itd.,
/po odgadnięciu zagadki, wyszukują obrazek będący jej rozwiązaniem i wieszają na tablicy; /Rozwiązują przedstawiciele poszczególnych grup
Ziemia zielona planeta - globus
Zabawa ruchowo - muzyczna „Drzewo”
Zabawa dydaktyczna – Puzzle „Drzewo”- przedstawiciele poszczególnych grup
Zagadki muzyczne - „Odgłosy natury”- rozpoznają przedstawiciele poszczególnych grup
Zagadki ortofoniczne –„Ptasie trele” – przedstawiciele poszczególnych grup, kolejno naśladują ptasie śpiewy;
Przeprowadzenie doświadczenia, które ma uświadomić dzieciom teorię, że „Ziemia krąży wokół Słońca” i wyjaśnić – dlaczego po dniu następuje noc? Na stoliku stoi globus (Ziemia), a obok jest zapalona lampka (Słońce) – światło lampki skierowane jest na globus. Obracając „Ziemię” wokół własnej osi, wyjaśniam dzieciom zjawisko występowania dnia i nocy. W trakcie doświadczenia dzieci pokazują miejsca na „Ziemi”, gdzie jest dzień i gdzie zapada noc
Praca plastyczna – „ Eco torba”- wykonanie z materiałów ekologicznych
Zorganizowanie wystawki prac dzieci.
Podziękowanie dzieciom za udział w zajęciach.