Scenariusz: Witamy wiosnę. |
Autor: E. O
Zajęcia terenowe dla klasy I-II kształcenia zintegrowanego.
Cele:
- kształcenie umiejętności wyszukiwania cech charakterystycznych dla nowej pory roku,
-wdrażanie do poszanowania odradzającej się przyrody
Uczniowie wychodzą w teren w celu szukania oznak wiosny, komentują wszystkie zauważone zmiany np. pączki na drzewach, kwitnące przebiśniegi, krokusy, zieloną trawę, śpiewy ptaków, pierwsze prace polowe, świecące słońce.
Nauczyciel przypomina o dokładnej dacie rozpoczęcia się kalendarzowej wiosny i wydłużającym się dniu. Uczniowie przypominają jaka pora roku się skończyła i jaka nastąpi po zakończeniu wiosny. Zastanawiają się , która z nich jest najpiękniejsza i dlaczego.
Następnie wszyscy wracają do szkoły, biorą przygotowane przez nauczyciela narzędzia ogrodnicze i przygotowują grządkę w szkolnym ogrodzie do zasiania rzeżuchy i sałaty, po przygotowaniu grządki wysiewają warzywa i wracają do klasy.
Głosuj | ||
Miesiąc: |
Rok: W tym roku już głosowałeś/aś |
Ogólnie: |