Scenariusz: Przyszła jesień.

Głos został oddany.

Autor: E. O

Zajęcia przyrodnicze dla klasy I-II kształcenia zintegrowanego

Zajęcia w terenie

Cele :

- kształtowanie umiejętności dostrzegania zmian w przyrodzie wynikających ze zmieniających się pór roku,

- ukazanie piękna  jesiennego krajobrazu,

- kształtowanie wśród uczniów postaw opiekuńczych w stosunku do przyrody

 Uczniowie wychodzą na jesienny spacer, obserwują zmiany zachodzące w przyrodzie (żółknięcie i opadanie liści, mała ilość ptaków spiewających, zeschnięte kwiaty w ogrodzie itp), ludzi zbierających warzywa w ogrodzie, dojrzałe owoce jarzębiny, opowiadają o tych zmianach, które zaszły w przyrodzie od czasu ostatniego spaceru tą trasą. Dzieci zastanawiają się dlaczego tak się dzieje ? Co ma wpływ na wszystkie zmiany ? Czy są one zależne od człowieka?

Dzieci wymieniają cechy charakterystyczne aktualnej pory roku czyli jesieni.

Następnie udają się do pobliskiego sadu,  od zaprzyjaźnionego sadownika otrzymują koszyk pięknych , czerwonych jabłek, zerwanych przed nadchodzącą zimą i zabierają go do szkoły, po drodze zrywają dojrzałe owoce jarzębiny i zabierają ze sobą.

Po powrocie do szkoły dzieci wykonują z jarzębiny korale, które po zasuszeniu, będą służyły jako pokarm dla ptaków, przylatujących zimą do karmników .

Po zakończeniu prac uczniowie myją przyniesione jabłka i  wspólnie zjadają.

Głosuj
Miesiąc:
Rok:
W tym roku już głosowałeś/aś
Ogólnie:
Copyright © 2009 PTH Technika