Scenariusz: Przyszła jesień. |
Autor: E. O
Zajęcia przyrodnicze dla klasy I-II kształcenia zintegrowanego
Zajęcia w terenie
Cele :
- kształtowanie umiejętności dostrzegania zmian w przyrodzie wynikających ze zmieniających się pór roku,
- ukazanie piękna jesiennego krajobrazu,
- kształtowanie wśród uczniów postaw opiekuńczych w stosunku do przyrody
Uczniowie wychodzą na jesienny spacer, obserwują zmiany zachodzące w przyrodzie (żółknięcie i opadanie liści, mała ilość ptaków spiewających, zeschnięte kwiaty w ogrodzie itp), ludzi zbierających warzywa w ogrodzie, dojrzałe owoce jarzębiny, opowiadają o tych zmianach, które zaszły w przyrodzie od czasu ostatniego spaceru tą trasą. Dzieci zastanawiają się dlaczego tak się dzieje ? Co ma wpływ na wszystkie zmiany ? Czy są one zależne od człowieka?
Dzieci wymieniają cechy charakterystyczne aktualnej pory roku czyli jesieni.
Następnie udają się do pobliskiego sadu, od zaprzyjaźnionego sadownika otrzymują koszyk pięknych , czerwonych jabłek, zerwanych przed nadchodzącą zimą i zabierają go do szkoły, po drodze zrywają dojrzałe owoce jarzębiny i zabierają ze sobą.
Po powrocie do szkoły dzieci wykonują z jarzębiny korale, które po zasuszeniu, będą służyły jako pokarm dla ptaków, przylatujących zimą do karmników .
Po zakończeniu prac uczniowie myją przyniesione jabłka i wspólnie zjadają.
Głosuj | ||
Miesiąc: |
Rok: W tym roku już głosowałeś/aś |
Ogólnie: |