Scenariusz: Ziemia - nasza planeta. |
Autor: E. O
zajęcia dla klasy II i III kształcenia zintegrowanego.
cele:
- zapoznanie uczniów ze znaczeniem słowa Ziemia
- poznanie osiągnięć polskiego astronoma Mikołaja Kopernika
-poznanie kolorów używanych na mapie i globusie i ich znaczenia.
pomoce : globus, mapa, ilustracje, krzyżówka, zagadka
Przebieg: Uczniowie wysłuchują zagadki nauczyciela, której rozwiązanie brzmi : Mikołaj Kopernik, następnie nauczyciel pokazuje ilustrację przedstawiającą M. Kopernika i opowiada o jego badaniach i osiągnięciach.
Dzieci opowiadają o tym, czym jest słońce i czy jest dla nich ziemia, próbują określić jej kolor , kształt- na przykładzie globusa.
Następnie wysłuchują wiersza pt. Globus, wyszukują na globusie wymieniane nazwy państw, miast, rzek, gór. Rozwieszają mape i na mapie jeszcze raz odszukują te wszystkie miejsca, które widziały na globusie, mówią jakimi kolorami są one zaznaczone.
Na zakończenie uczniowie otrzymują do rozwiązania krzyżówkę, której hasłem jest słowo " planeta" - nazywają planetę na której mieszkają.
-
Głosuj | ||
Miesiąc: |
Rok: |
Ogólnie: |