Segregacja i co dalej?REGULAMIN Konkursu Ekologicznego „Segregacja i co dalej” w ramach akcji „SprzÄ?tanie ?¹wiata 2009”
Z dniem 07.09.2009 r. Zespó?? Parków Krajobrazowych Województwa ?¹lÄ?skiego w Z??otym Potoku we wspó??pracy ze Szko??Ä? PodstawowÄ? w Janowie og??asza miÄ?dzyszkolny konkurs „Segregacja i co dalej” Cel Konkursu Dzia??ania edukacyjne i wychowawcze zmierzajÄ? do przygotowania m??odego pokolenia do ??ycia na Ziemi w pe??nej ekologicznej ??wiadomo??ci nastawionej na rozwój indywidualny i rozwój ekologiczny. G??ównym celem konkursu jest edukacja i rozpowszechnianie ??wiadomo??ci ekologicznej w??ród dzieci i m??odzie??y, co pozwoli im podejmowaÄ? w??a??ciwe decyzje dotyczÄ?ce ??rodowiska przyrodniczego poprzez: wzbudzenie zainteresowania problemami ekologicznymi uwra??liwienie m??odzie??y na piÄ?kno przyrody wdra??anie uczniów do zdrowej rywalizacji i twórczego my??lenia poznanie zagro??e?? w najbli??szym ??rodowisku i rozbudzenie odpowiedzialno??ci za jego stan kszta??towanie w??a??ciwej postawy wobec ??rodowiska naturalnego kszta??towanie zachowa?? i postaw proekologicznych podnoszenie poziomu ??wiadomo??ci w zakresie szeroko rozumianego udzia??u spo??ecze??stwa w podejmowaniu decyzji ??rodowiskowych na poziomie lokalnym (aktywizacja spo??eczna dzieci i m??odzie??y szkolnej) podnoszenie poziomu ??wiadomo??ci spo??ecznej w dziedzinach zwiÄ?zanych z szeroko rozumianÄ? problematykÄ? ochrony ??rodowiska rozpowszechnianie idei ??ycia w zgodzie z naturÄ? u??wiadamianie zagro??e?? zwiÄ?zanych z nieodpowiedzialnym postÄ?powaniem wobec ??rodowiska podejmowanie grupowych dzia??a?? na rzecz ochrony przyrody recykling, wskazywanie sposobów powtórnego wykorzystania surowców wtórnych zachÄ?canie do reagowania na przypadki niszczenia ??rodowiska propagowanie idei ochrony ??rodowiska w domu rodzinnym rozbudzanie poczucia odpowiedzialno??ci za stan najbli??szego ??rodowiska przyrodniczego promowanie wszystkich dzia??a?? dzieci i m??odzie??y na rzecz ochrony ??rodowiska.Temat Konkursu: „Segregacja i co dalej”
KONKURS PLASTYCZNY Kategorie: 1) klasy I - III 2) klasy IV - VI Prace nale??y wykonaÄ? w formacie A4, dowolnÄ? technikÄ?. Do oceny bÄ?dÄ? brane pod uwagÄ? : Zgodno??Ä? z tematem - „ Segregacja i co dalej” Estetyka pracy. Wk??ad pracy ucznia.
KONKURS POETYCKI
1. Wiersz o tematyce ekologicznej Kategorie: 1) klasy I - III 2) klasy IV - VI 2. Wypracowanie na temat „Jak przekonaÄ? sÄ?siada,by nie ??mieci?? i segregowa?? odpady?”
Do oceny bÄ?dÄ? brane pod uwagÄ? : Zgodno??Ä? z tematem . Poprawno??Ä? stylistyczna i estetyczna. Ilo??Ä? zagadnie?? ekologicznych przedstawionych przez autora. Mo??liwo??Ä? zastosowania poczyna?? w realnej sytuacji.
Prace proszÄ? opisaÄ? imieniem, nazwiskiem i klasÄ?.
Nagrodzeni zostanÄ? autorzy prac, które uzyskajÄ? I miejsce. ProszÄ? o sk??adanie prac do 21 wrze??nia 2009 roku u organizatorów: Pa?? K. Borowicz, T. Marsza??ek i M. Turowskiej-Moskalik
KONKURS WIEDZY EKOLOGICZNEJ Konkurs odbÄ?dzie siÄ? 21 wrze??nia 2009 r. MogÄ? wziÄ?Ä? w nim udzia?? uczniowie klas IV-VI. BÄ?dzie obejmowa?? podstawowe zagadnienia ekologiczne wynikajÄ?ce z programu nauczania klas IV-VI szko??y podstawowej. Spotkanie organizacyjne odbÄ?dzie siÄ? 11 i 18 wrze??nia 2009 r. na 7 godzinie lekcyjnej w sali nr 44. Wszelkie pytania dotyczÄ?ce konkursów proszÄ? kierowaÄ? do p. M. Turowskiej-Moskalik. Organizatorzy: M. Turowska-Moska;lik Segregacja i co dalej? - wiÄ™cej...
Segregacja i co dalej?
|