Rozbiórka fragmentów obwodnicy AugustowaBudowa obwodnicy planowana by??a od 1992, pierwsze opracowania kilku wariant??w przebiegu trasy powsta??y w 1996 roku. W lutym 2007 roku rozpoczÄ?to budowÄ? drogi w wersji przechodzÄ?cej przez chronione, m.in. w ramach sieci Natura 2000, tereny doliny Rospudy. To spotka??o siÄ? ze znacznym nasileniem protest??w organizacji ekologicznych. W 2009 roku Rada Ministr??w zmieni??a przebieg dr??g ekspresowych i autostrad tak, aby omija??y one obszary cenne przyrodniczo w wojew??dztwie podlaskim. Niestety blisko 400 tys. z??otych bÄ?dzie kosztowaÄ? likwidacja skutk??w urzÄ?dniczych pomy??ek przy budowie wspomnianej obwodnicy. Jest to cena obejmujÄ?ca rozbi??rkÄ? kilkudziesiÄ?ciu obiekt??w in??ynierskich (m.in. 3 przepust??w, 2 odcink??w kana????w deszczowych, 23 studni inspekcyjnych oraz przycz????k??w wiaduktu drogowego). Optymizmem nie napawa fakt, i?? na wybudowanie tych??e obiekt??w wydano przesz??o 9 mln z??, co stanowi??o ponad 7,5% wszystkich pieniÄ?dzy wydanych na budowÄ?. Za resztÄ? pieniÄ?dzy wybudowano kilka kilometr??w dr??g i dwa wiadukty. CzÄ???Ä? z nich zostanie wykorzystana przy nowym projekcie, pozosta??e zostanÄ? w??Ä?czone do lokalnych sieci dr??g. Wed??ug zapowiedzi autostrada bÄ?dzie otwarta w 2014 roku.
Rozbiórka fragmentów obwodnicy Augustowa
|