Motyle jak kwiaty
Scenariusz zajÄ?Ä?
Grupa wiekowa: 6- latki KrÄ?g tematyczny: Nadesz??a wiosna Temat dnia: Motyle jak kwiaty Cele operacyjne: Dziecko: - przelicz i okre??la liczbÄ? elementów zbioru, - dope??nia zbiór do 10 elementów, - rozwiÄ?zuje zagadki, - wypowiada siÄ? na podany temat, - rozumie potrzebÄ? ochrony ??rodowiska, - dba o ro??liny w sali i najbli??szym otoczeniu, - estetycznie wykonuje prace plastyczno- technicznÄ? Metody: - s??owne, - pokaz, - zagadki Formy: - zbiorowa, - indywidualna Pomoce dydaktyczne: wiersz Ma??gorzaty Strza??kowskiej „Wiosna”, cie??kie chustki, zdjÄ?cia przedstawiajÄ?ce zwierzÄ?ta wiosnÄ?, p??yta CD „Ju?? w szkole”, Ä?wiczenia, kredki.
Przebieg zajÄ?Ä?: Zabawa ruchowa „ Motyle i kwiaty”. Rozpoznawanie i nazywanie pierwszych wiosennych kwiatów. Wype??nianie konturów wiosennych kwiatów w Ä?wiczeniach. Prezentacja wiersza M. Strza??kowskiej „Wiosna”. Omówienie tre??ci wiersza. Rozmowa na temat ??ycia zwierzÄ?t wiosnÄ?. Pokaz ilustracji przedstawiajÄ?cych budowanie gniazd, zaloty, opiekÄ? nad m??odymi. RozwiÄ?zywanie zagadek o tematyce wiosennej.Przylecia?? szary ptaszek – nad polem za??piewa jak dzwonek. ZnajÄ? go dobrze dzieci – to jest… (skowronek) Co buduje ka??dy ptak, by chowaÄ? pisklÄ?ta? A tylko kuku??ka o tym nie pamiÄ?ta. (gniazdo) Jeszcze ??pi wszystko, co ??yje, jeszcze nic nie ro??nie. A on ??mia??o ??nieg przebije – powie nam o wio??nie. (przebi??nieg) Tu cytrynek, tam bielinek, wszÄ?dzie piÄ?kne, kolorowe. Lekko unoszÄ? siÄ? nad ??Ä?kÄ?, gdy tylko za??wieci s??onko. (motyl) M??ody juhas w górach, chwyci?? siÄ? za g??owÄ?. Gdy zobaczy?? w ??niegu kwiaty fioletowe. (krokusy) Gniazdo z b??ota lepi, pod dachu okapem. Przylatuje wiosnÄ?, aby uciec latem. (jaskó??ka) Wietrzyk wiosnÄ? niesie, ciep??e sÄ? ju?? ranki. A za wiosnÄ? w lesie zakwit??y… (sasanki) Gdy ??nieg zginie, kwiaty rosnÄ?, a te porÄ? zwiemy… (wiosna) Po ??Ä?ce chodzi rycerz srogi, ma d??ugie, czerwone nogi. Ma czerwony dziób! – Kumo - w wodÄ? chlup! (bocian) Ä?wiczenia w liczeniu. Wykonanie pracy plastyczno-technicznej z wycinanki „Kwiaty”. PodziÄ?kowanie za zajÄ?cia.Motyle jak kwiaty - wiÄ™cej...
Motyle jak kwiaty
|