Szkolny „Konkurs na najciekawszą lalkę teatralną”W zwi?zku z przygotowaniem w naszej szkole sali teatralnej zaistnia??a potrzeba doposa??enia jej w pomoce przydatne do realizacji zaj?? i przedstawie??. Dlatego te?? stwierdzi??y??my, ??e dobrym pomys??em by??oby, aby uczniowie samodzielnie przygotowali cz???? z nich, np.: lalki teatralne. Og??osi??y??my wi?c „Konkurs na najciekawsz? lalk? teatraln?”. Do wspó??pracy przy ocenie prac zaprosi??y??my tak??e nauczyciela plastyki i przyrody. Celem konkursu by??o rozwijanie zdolno??ci manualnych, kszta??towanie wra??liwo??ci estetycznej, rozbudzanie wyobra??ni, rozbudzanie zainteresowania teatrem, powtórzenie wiadomo??ci o rodzajach lalek teatralnych oraz wykorzystanie w pracach plastycznych surowców wtórnych. Konkurs przeznaczony by?? dla wszystkich uczniów z klas 0 - VI. Zadaniem uczniów by??o przygotowanie lalek (pacynek, marionetek, kukie??ek, jawajek, lalek ga??gankowych) o wysoko??ci co najmniej 20 cm. Lalki mog??y by? wykonane z klasycznych materia??ów lub z surowców wtórnych. Ka??dy z uczestników móg?? wykona? dowoln? ilo??? prac. Podsumowanie konkursu oraz wr?czenie nagród zwyci?zcom odby??o si? podczas uroczystego spotkania w szkolnej sali teatralnej. Tam te?? mia??a miejsce pokonkursowa wystawa prac uczniów. Uczniowie wykazali si? niesamowit? wyobra??ni? i pomys??owo??ci? przy przygotowaniu prac konkursowych. Ró??norodno??? przygotowanych lalek po prostu nas zachwyci??a - nie by??o dwóch jednakowych lub chocia?? podobnych prac. Pojawi??y si? smoki, roboty, pajace, czarownice i inne trudne do okre??lenia postacie. Szczególnie ciekawe prace powsta??y z wykorzystaniem surowców wtórnych. Okaza??o si?, ??e niewielkim nak??adem ??rodków, cz?sto z odpadków, których tak ch?tnie pozbywamy si? z naszych domów, mog? powsta? naprawd? fantastyczne prace. Na konkurs uczniowie przygotowali ponad 50 prac. Ze wzgl?du na oryginalno??? prac nagrodzili??my a?? 19 lalek. Szkolny ?Konkurs na najciekawsz? lalk? teatraln?? - więcej...
Szkolny „Konkurs na najciekawszą lalkę teatralną”
|