Projekt badawczy dla klasy III z wykorzystaniem technologii informacyjnejProjekt : Folder „Nasza miejscowo??Ä?” ProwadzÄ?cy zajÄ?cia: nauczyciel kszta??cenia zintegrowanego Przygotowanie uczniów: potrafiÄ? wyszukiwaÄ? informacje w ró??norodnych ??ród??ach wiedzy posiadajÄ? podstawowe umiejÄ?tno??ci pracy na komputerze - szczególnie w edytorze tekstu potrafiÄ? korzystaÄ? z Internetu skanujÄ? z pomocÄ? nauczyciela prowadzÄ?cego zajÄ?cia.Celem g??ównym projektu jest poznanie naszej miejscowo??ci, rozwijanie zainteresowania tym tematem, wykonanie folderu oraz: kszta??cenie samodzielno??ci w dzia??aniu i zaanga??owaniu w projekt, kszta??cenie umiejÄ?tno??ci wyszukiwania, gromadzenia i selekcjonowania potrzebnych informacji oraz umiejÄ?tno??ci operowania nimi, kszta??cenie umiejÄ?tno??ci korzystania z ró??nych ??róde?? w pozyskiwaniu informacji, rozwijanie wyobra??ni, kreatywno??ci, samodzielno??ci w zdobywaniu wiedzy, rozwijanie umiejÄ?tno??ci plastycznych i literackich, kszta??cenie umiejÄ?tno??ci pokonywania trudno??ci i osiÄ?gania celów, kszta??cenie umiejÄ?tno??ci dokonywania samooceny i oceny pracy innych.Metody pracy: Projekt badawczy Projekt realizowany bÄ?dzie w grupach, z których ka??da wybierze i wykona jeden z rozdzia??ów folderu: Historia miejscowo??ci: kiedy powsta??a, czy pochodzÄ? z niej s??awni ludzie, czy sÄ? zabytki, jakie? Atrakcje turystyczne: co mo??e zainteresowaÄ? turystÄ?, muzea, szlaki turystyczne, miejsca widokowe; O??wiata, kultura i ochrona zdrowia: jakie sÄ? szko??y, placówki kulturalne, kluby? Gospodarka: zak??ady przemys??owe, fabryki; ?¹rodowisko naturalne: pomniki przyrody, rezerwaty, jaki jest stan ??rodowiska naturalnego; Ciekawe opowie??ci i legendy zwiÄ?zane z naszÄ? miejscowo??ciÄ?.Ka??dy z rozdzia??ów przygotowanych przez grupy musi zawieraÄ?: tytu??, tre??Ä?, oraz rysunki, zdjÄ?cia, diagramy, mapy itp.Ca??o??Ä? nie mo??e przekroczyÄ? 3 stron formatu A4 opracowanego w edytorze tekstu Microsoft Word. PrzygotowujÄ?c prace nale??y korzystaÄ? z ró??nych dostÄ?pnych ??róde?? informacji: czasopism, artyku??ów z prasy lokalnej; albumów, encyklopedii, Internetu, informacji uzyskanych w czasie wywiadów /z mieszka??cami, w??adzami gminy/, fotografii, rysunków.W ustalonym terminie odbÄ?dzie siÄ? prezentacja przygotowanych przez grupy rozdzia??ów folderu. BÄ?dzie mia??a ona charakter wystawy oraz przedstawienia przez poszczególne grupy swoich dokona??. Na zako??czenie prezentacji rozdzia??y zostanÄ? po??Ä?czone w folder. Ocena pracy grup: zgodno??Ä? tre??ci rozdzia??u z tematem, poprawno??Ä? merytoryczna i brak b??Ä?dów, w??a??ciwa selekcja i dobór informacji, oryginalno??Ä? formy rozdzia??u, estetyka wykonania, terminowo??Ä? wykonania pracy.Projekt badawczy dla klasy III z wykorzystaniem technologii informacyjnej - wiÄ™cej...
Projekt badawczy dla klasy III z wykorzystaniem technologii informacyjnej
|