Zdrowa żywnośćRealizacja projektu interdyscyplinarnego z edukacji ekologicznej i prozdrowotnej pt. „Zdrowa ??ywno???” WST?P Chcemy nowocze??nie uczy?, wi?c po kilkuletnich do??wiadczeniach z projektem klasowym przedstawiamy propozycj? projektu interdyscyplinarnego z bloku przedmiotów przyrodniczych. Bierze w nim udzia?? wiele klas, realizuj?c podj?te zadania przez kilka miesi?cy. Opiekunami s? nauczyciele chemii, biologii, techniki i informatyki. Projekt o charakterze interdyscyplinarnym pozwala na rozwini?cie wyobra??ni, kreatywno??ci, uczy samodzielno??ci w zdobywaniu wiedzy, umiej?tno??ci w operowaniu informacjami, pozwala rozwija? talenty. Jest szczególn? form? nauczania, która daje satysfakcj? nauczycielom i uczniom. ZA?O??ENIA W projekcie bior? udzia?? uczniowie, którzy chc? samodzielnie planowa?, realizowa? i prezentowa? swoje zadania Opiekunami uczniów s? nauczyciele ucz?cy biologii, chemii, techniki i informatyki Nauczyciel pe??ni rol? przewodnika, nie zawsze przekazuje gotowe rozwi?zania, ale tworzy takie warunki, aby uczniowie wypracowali je sami Temat jest opracowywany na wiele sposobów Nauczyciele i uczniowie zbieraj? materia??y i opracowuj? je w ró??nych formach: plakat referat zdj?cia do??wiadczenia prezentacja multimedialnaSpo??eczno??? szkolna zaanga??owana w projekt wspó??pracuje ze sob? CELE OGÓLNE wdro??enie do wspó??pracy nad wspólnym tematem uczniów i nauczycieli ró??nych przedmiotów umiej?tno??? wyszukiwania i korzystania z informacji z ró??nych ??róde?? zapoznanie si? ze sposobami ??wiadomych wyborów ??ywieniowych zapoznanie si? z zagro??eniami jakie niesie konsumpcja ??ywno??ci przetworzonej – analiza etykiet praktyczne wykorzystanie nabytej wiedzy i umiej?tno??ci kszta??towanie nawyku zdrowego od??ywianiaCELE OPERACYJNE INTEGRACJA PROJEKTU Z PRZEDMIOTAMI INFORMATYKA Wyszukiwanie informacji na temat: sk??adników pokarmowych dodatków do ??ywno??ci przechowywania produktów ??ywieniowych warto??ci od??ywcze produktów zdrowego od??ywiania prawid??owych jad??ospisów jad??ospisów dla m??odzie??y gimnazjalnej2. Opracowania multimedialne BIOLOGIA 1. Zdiagnozowanie uczniów obliczanie BMI analiza swoich jad??ospisów podejmowanie odpowiednich wyborów ??ywieniowych ( co nale??y mie? w swojej diecie)2. Analiza etykiet produktów ??ywieniowych „Czy wiesz co kupujesz? Wykonanie: piramidy pokarmowej plansz tematycznychCHEMIA Pierwiastki wyst?puj?ce w skorupie ziemskiej Pierwiastki buduj?ce organizm ludzki Chemiczne w??a??ciwo??ci innych pierwiastków Badanie w??a??ciwo??ci bia??ek, t??uszczów, cukrów na zaj?ciach szkolnych Domowe do??wiadczenia uczniowskieTECHNIKA Opracowanie plansz tematycznych witaminy surowce mineralne Uk??adanie jad??ospisu Wp??yw sk??adników pokarmowych na zdrowie cz??owieka Czy ??ywno??? zawsze jest zdrowa?Zdrowa ??ywno??? - więcej...
Zdrowa żywność
|