NajÅ‚adniejsza klasa.ZajÄ?cia dla klas mlodszych szko??y podstawowej. Cele: -wdra??anie do dbania o estetyczny wyglÄ?d klasy -poznanie ró??nych odmian ro??lin diniczkowych -nauka sadzenia i rozsadzania ro??lin doniczkowych - poznanie sposobów upiÄ?kszania klasopracowni - wyodrÄ?bianie i nazywanie poszczególnych czÄ???ci ro??liny doniczkowej - poznanie warunków i sk??adników . których ro??lina potrzebuje do ??ycia. Metoda praktycznego dzia??ania pomoce: doniczki ró??nej wielko??ci, sadzonki ró??nych ro??lin doniczkowych, konewka, ziemia kwiatowa, no??yczki, rÄ?kawiczki gumowe Dzieci wchodzÄ? do klasy i widzÄ? zsuniÄ?te stoliki oraz przygotowane ro??liny,doniczki i inne akcesoria potrzebne przy sadzeniu ro??lin doniczkowych. Nauczyciel informuje dzieci o tym co bÄ?dÄ? robiÄ? i w jaki sposób. Uczniowie dowiadujÄ? siÄ? te?? o tym, ??e nie wszystkie ro??liny doniczkowe, rozmna??a siÄ? w ten sam sposób. Dzieci obserwujÄ? ro??liny znajdujÄ?ce siÄ? w klasie, opisujÄ? gdzie sÄ? ustawione, wskazujÄ? poszczególne czÄ???ci ro??liny, opisujÄ? wyglÄ?d li??ci, kwiatów, zastanawiajÄ? siÄ? czego ro??liny potrzebujÄ? do ??ycia. ZastanawiajÄ? siÄ? czy ilo??Ä? i ró??norodno??Ä? ro??lin doniczkowych w klasie mo??e pozytywnie wp??ynÄ?Ä? na wyglÄ?d pomieszczenia, czy przebywanie w takiej klasie jest przyjemne i korzystne dla zdrowia ? NastÄ?pnie dzielÄ? siÄ? na 4-osobowe grupy i wed??ug wskazówek nauczyciela rozmna??ajÄ? ro??liny i sadzÄ? je w doniczkach, podlewajÄ? i ustawiajÄ? na parapetach. Na zako??czenie ustalajÄ? dy??ury przy kwiatach. Naj??adniejsza klasa. - wiÄ™cej...
Najładniejsza klasa.
|